بهینه سازی سایت ، برندسازی آنلاین و بازاریابی اینترنتی

سایتی محتوا ساز در حوزه برندسازی آنلاین، بازاریابی اینترنتی و بهینه سازی سایت

۱۰ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مسائلی که باعث خواب آلودگی در طول روز میشود

علل مختلفی را برای این مسئله نام برد.از جمله: پروازهای طولانی، کارهایی که زمان انجام دادن‌شان ریتم طبیعی خواب را بر هم می‌زنند، یا فعالیت‌هایی مثل رانندگی طولانی. در حالی که بسیاری از ما خواب کامل را از خود دریغ می‌کنیم، برخی مشکلات دیگری حین خواب دارند. از جمله گرفتگی تنفسی حین خواب، سندروم پای بی‌قرار و حملات خواب. افرادی که شیفتی کار میکنند، دچار بی‌نظمی خواب می‌شوند. این اتفاق به دلیل خواب آلودگی شدید در هنگام شب و ناتوانی آن‌ها در داشتن خواب مناسب در روشنایی روز رخ می‌دهد. حداقل کاری که میتواند به آنها کمک کند این است که اتاق خواب خود را تا حد امکان تاریک کنند و از کالای خواب مناسب استفاده کنند. خرید تشک طبی استاندارد میتواند گزینه خوبی نیز برای آنها باشد. حداقل زمان خواب 7 الی 8 ساعت است که بیشتر افراد یا بیشتر و یا کمتر میخوابند.

برخی افراد دچار اختلالات خواب میباشند. اختلالات خواب شامل عدم توانایی فرد در به خواب رفتن یا ادامه‌ی خواب و یا رفتارهای عجیب حین خواب است، مانند راه رفتن در خواب. بعضی دیگر از اختلالات خواب لحظه‌ای هستند مانند حملات خواب. در حملات خواب فرد به‌ طور غیر قابل کنترلی در طول روز به خواب می‌رود. وقتی بیماران به کلینیک خواب مراجعه می‌کنند، دکتر در ابتدا می‌خواهد به این نکته پی ببرد که مشکل فرد کمیت خواب است یا کیفیت آن. اولین سؤالی که پزشکان در مورد خواب‌ می‌پرسند این است که آیا آن‌ها خواب کافی دارند؟ آیا به طور کامل در خواب باقی می‌مانند؟ این سؤال مهمی است. چون بسیاری از مردم این مشکل را دارند. آن‌ها به‌طور جزئی یا متناوب و بعضی اوقات، کم‌خوابی مزمن دارند.

 

بررسی علل خواب آلودگی در روز

 

بازرگانی سینا نماینده رسمی تشک های ایرانی و خارجی همچون تشک رویا ،تشک خوشخواب و...

 

 

  • sama nik
  • ۰
  • ۰

طراحی UI و UX چیست؟

UX Design مخفف عبارت User Experience Design و به معنی تجربه کاربر است. در حقیقت طراحان «تجربه کاربر» یا همانUX Designers ، تمام تلاش خود را می‌کنند تا بهترین سناریو برای آشنایی یک کاربر با محصول و خدمات را ایجاد کنند. UX یک دید کلی حاکم بر پروژه است و در تمامی مراحل تولید محصول، نقش دارد. از طراحی تا پیاده‌سازی طرح و محصول شامل روند طراحی تجربه کاربر است. این دید کلی حاکم بر پروژه، هیچ روند خاص و مرحله به مرحله‌ای ندارد. پس UX Designer  باید با توجه به شناخت و علمی که در این زمینه دارد، متناسب با هر پروژه، یک روند کاملا جدید و خلاقانه متناسب با دید اکثریت کاربران ارائه دهد.

UI Design  مخفف عبارت User Interface Design و به معنای«رابط‌ کاربری» است.

UI Designer کیست؟ در حقیقت طراح UI ادامه دهنده راه UX است که وظیفه چیدمان و پیکربندی ظاهر طراحی‌های UX را به عهده دارد. تا اینجا با تعریف کلی این‌دو آشنا شدیم؛ حالا وقت آشنایی با تفاوت‌های آن‌ها رسیده است.

 

تفاوت UI و UX در ادبیات کامپیوتر‌ی 

شرکت تبلیغاتی پرمون طرح ارائه دهنده خدماتی چون دیجیتال مارکتینگ ، تیزر تبلیغاتی و....

  • sama nik
  • ۰
  • ۰

گوش دادن به موسیقی هنگام خواب و فواید آن

برای تمامی افراد حداقل یک بار پیش آمده که به قصد خوابیدن به رختخواب می روند اما تا ساعت ها بیدار هستند و اگر این کار ادامه داشته باشد به طور قطع به یقین باعث بروز مشکلاتی برای سلامتی آنها از قبیل چاقی و بیماری های قلبی در شما خواهد شد. یکی ازدلایلی که با گسترش تکنولوژِی و فناوری باعث بیخوابی و ایجاد اختلالات خواب شده است، استفاده از گوشی های هوشمند در زمان خواب است که باعث می شود زمان بیشتری را بیدار بمانید. در چنین زمانهایی شاید استفاده از قرص های خواب را بهترین راه کار بدانید اما عوارضی که این دارو ها دارند در صورتی که استفاده از آنها به صورت عادت روزانه در بیاید، بیماری های روحی زیادی شما را تهدید خواهد کرد. خبر خوب آن است که همین پیشرفت تکنولوژی درمان بسیار ساده تر و ارزان تر و بدون عوارض و تاثیرات منفی را نیز به همراه داشته است. گوش دادن به موسیقی هنگام خواب یکی از بهترین راه های است که ذهن شما را آرام و آماده خوابی راحت می کند. 

ممکن است این سؤال بارها در ذهن شما ایجاد شده باشد که آیا گوش کردن به موسیقی قبل از خواب باعث می‌شود سریع‌تر بخوابید و کیفیت خواب بهتری را تجربه کنید؟ در این صورت چه نوع موسیقی می تواند در این راه به شما کمک کند؟ در این مقاله می خواهیم به تاثیرات موسیقی روی خواب بپردازیم با ما همراه باشید.

 

فواید گوش دادن به موسیقی هنگام خواب

بازرگانی سینا نمایندگی رسمی تشک های ایرانی وخارجی همچون تشک رویا ، تشک خوشخواب و...

  • sama nik
  • ۰
  • ۰

معماری برند

معماری برند چیست؟

ممکن است برایتان اتفاق افتاده باشد که هنگام خرید یک محصول، درباره اصالت برند آن دچار تردید شوید. یا بسیاری از اوقات در تشخیص اینکه محصولات فرعی یک برند چه چیزهایی هستند و کدام محصولات را شامل می‌شوند، سردرگم شوید. زمانی که این اتفاق می‌افتد، مخاطبان هدف، تمایل خودشان را نسبت به خرید  محصولات فرعی برند از دست می‌دهند و این مساله باعث آسیب به برندهای فرعی می‌شود.

موضوع معماری و هویت برند در واقع شبیه به یک شجره‌نامه عمل می‌کند. معماری و استراتژی برند، برای بیرون آوردن مخاطب از سردرگمی، یک دید کلی از برند و سازماندهی برند به او ارائه می‌کند. در این مرحله، مخاطب می‌تواند بخش‌های مختلف یک برند را مشخص کرده و برند اصلی و برندهای فرعی آن را بشناسد. یعنی شما یک برند اصلی دارید و در عین حال روابط بین فردی برند با سایر برندها را نیز می‌بینید. پس باید گفت محصولات در حالی‌که به یکدیگر مرتبط‌ند، مستقل و منحصر به فرد هستند. به این کار که یک چشم‌انداز کلی و جامع از برندها و زیرمجموعه‌های آن‌ به مخاطب می‌دهد، معماری برند می‌گویند.

 

معماری برند؛ فانوس هدایت در اقیانوس برندها

 

آژانس تبلیغاتی پرمون طرح ارائه دهنده خدماتی چون تیزر تبلیغاتی ، دیجیتال مارکتینگ و.....

  • sama nik
  • ۰
  • ۰

هشت روش مدیریت تیم کاری در دوران فاصله‌گیری اجتماعی کرونا

در دوران فاصله‌گیری اجتماعی کرونا شما باید در انتظارتان از نحوه انجام امور، زمان و چگونگی تکمیل وظایف کاری محول شده، بازنگری کرده و اقدام به تنظیمات و هماهنگی‌های مجدد نمایید و همچنین به اعضای تیم اجازه دهید تا مسئولیت‌ها و وظایفشان را به شیوه دلخواه خود به سرانجام رسانند. این به معنای تمرکز بر نتایج و انعطاف‌پذیری بیشتر است.

در دوران فاصله‌گیری اجتماعی کرونا از سیستم‌های پیام‌رسان فوری برای تماس‌های منظم استفاده کنید. مراقب باشید که حتی یک کارمند نصف روز خود را بدون ورود و سر زدن به سیستم نگذراند. شاید بخواهید در بهترین حالت هر روز یک جلسه از طریق ویدیو برگزار کنید و یا مسئولیت رهبری جلسه را به صورت چرخشی در آورید. برای انجام بهینه این‌کار توقع خود را روشن و واضح بیان کنید که هر فرد باید بداند مرتب و بدون حواس‌پرتی در جلسه حضور داشته باشد و به‌طور عینی و مشخص نشان دهید که حضور‌داشتن در جلسات به عنوان یک عضو تیم مجازی چه معنایی دارد.

 

مدیریت تیم کاری 

آژانس تبلیغاتی پرمون طرح ارائه دهنده خدماتی چون تیزر تبلیغاتی ،دیجیتال مارکتینگ و....

  • sama nik
  • ۰
  • ۰

درمان خر و پف

درمان خر و پف در هنگام خواب

طبق تحقیقات به عمل آمده و با توجه به گفته های دکتر اسماعیل زاده ، حدود ۴۰ درصد از مردان و ۲۰ درصد از خانم ها و همچنین ۱۰ درصد از میان کودکان در کشور مبتلا به عارضه خر و پف در هنگام خواب هستند. این جراح در ادامه می افزاید: یکی از راه های درمان این عارضه شکافتن حنجره بیمار و اقدام به برداشتن توده هایی که مانع تنفس عادی در خواب می شوند، بود. اما در این روش از بهبودی و خلاصی از این عارضه، دچار عوارض دیگری می شوند. یک روش جدیدی به وجود آمده که یک درمان قطعی بدون شکافتن و از راه گلو با تکنیک های خاص انجام میگیرد.

ایشان با بیان اینکه ۹۵ درصد بیماران با این روش به طور کامل درمان می‌شوند، افزود: روزانه دو تا سه بیمار در بیمارستان مسلمین شیراز با این روش درمان می‌شوند و انجام این عمل به زودی در تمامی بیمارستان‌های کشور انجام خواهد شد.

دکتر عارف زاده گفت: عارضه خروپف یا خُرخُر منجر به بیماری‌های قلبی و عروقی، مغز و اعصاب، اختلال حافظه، آلزایمر زودرس، افسردگی، خواب رفتن پا‌ها، درد‌های عضلانی، چاقی، سردرد شدید و حتی منجر به مرگ ناگهانی در افراد می شود.

ایا خروپف درمانی دارد

 

بازرگانی سینا نماینده رسمی تشک های ایرانی و خارجی چون تشک رویا ، تشک خوشخواب و....

 

  • sama nik
  • ۰
  • ۰

بلاگر و اینفلوئنسر؛ تفاوت دنیای سلبریتی‌ها

با گسترش دنیای دیجیتال و بخصوص شبکه‌های اجتماعی، مفاهیم جدیدی شکل گرفته‌اند که هر کدام معنا و کاربرد خاص خود را دارند. یکی از تاثیرگذارترین و شاید پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در چند ساله اخیر، اینستاگرام است. این شبکه آنلاین، فرصتی را برای ارتباط مجازی افراد با یکدیگر ایجاد کرده است که در بسیاری از موارد، جنبه رهبری را هم بر دوش کشیده است. دو مفهوم پرکاربردی که این روزها زیاد به گوش می‌خورد، بلاگر و اینفلوئنسر است. نکته مهم درباره این دو مفهوم، تفاوت میان آن‌هاست.

اگر دوست دارید بدانید که بلاگر و اینفلوئنسر چه تفاوتی دارند و ویژگی منحصربه‌فرد هر کدام از آن‌ها چیست، ما را درآژانس تبلیغاتی پرمون طرح همراهی کنید:

 

اینفلوئنسر کیست؟

Influencer واژه‌ای است که بویژه در دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بسیار شنیده می‌شود. این واژه در لغت به معنای تاثیرگذار است و به فردی گفته می‌شود که به نوعی قدرت نفوذ روی دیگران دارد. به زبان ساده‌تر، اینفلوئنسر کسی است که با قدرت تاثیرگذاری خودش روی دیگران، آن‌ها را تشویق به انجام برخی فعالیت‌ها یا منع از انجام دیگر کارها می‌کند. Influencerها کسانی هستند که به عنوان سلبریتی‌های شبکه‌های مجازی شناخته می‌شوند و در این شبکه‌ها دنبال کنندگان زیادی دارند. این افراد، در فضای مجازی بسیار شناخته شده‌اند، در حالیکه اغلب در زندگی واقعی و اجتماعی، کاملا عادی هستند.

 

تاریخچه اینفلوئنسر

معنای این واژه در دنیای مجازی، سال‌ها پیش و به واسطه یوتیوب شکل گرفت. بعدها این لغت به دیگر شبکه‌های مجازی از جمله اینستاگرام هم وارد شد و واژه Instafamous اشاره به افراد شناخته شده و تاثیرگذار در فضای اینستاگرام دارد.

حدود ۱۰ سال پیش، زمانی که گوگل سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو یوتیوب را خرید، افرادی شروع به فعالیت قوی و جدی در این شبکه کردند. این افراد در مدت زمان کوتاهی توانستند به شهرت زیادی دست پیدا کنند. بخش زیادی از مخاطبان یوتیوب، به طرفداران و دنبال‌کنندگان این افراد تبدیل شدند و منتظر ویدیوهای بیشتر از آن‌ها بودند. در این میان اصطلاح YouTuber هم به وجود آمد که همان مفهوم تاثیرگذاران و شاخ‌های مجازی را دارد!

به مرور زمان و با گسترش تعداد و تنوع شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسرها در فضاهایی مانند فیسبوک و اینستاگرام هم ظاهر شدند. خوب است بدانید که اینفلوئنسرها انواع مختلفی دارند که هر گروه از آن‌ها فعالیت خاصی را به شکل منحصربه‌فرد انجام می‌دهند. اما به طور کلی، Influencerها محتواهای دم‌دستی‌تر و سطح پایین‌تری را تولید می‌کنند. اغلب آن‌ها به دنبال روش‌هایی برای جذب مخاطب و فالوور هستند و گه‌گاه، جنجال‌های کوچکی برای دیده شدن به راه می‌اندازند. آن‌ها از موقعیت خود برای کار تبلیغات استفاده و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

 

بلاگر به چه کسانی گفته می‌شود

امروزه، با توجه به گستردگی شبکه‌های اجتماعی و روابط انسانی، یکی از بهترین راه‌های تبلیغات، بلاگ کردن است. افراد زیادی وجود دارند که از راه بلاگ کردن و تولید محتواهای خاص در زمینه‌های مشخص، دست به تبلیغ می‌زنند. به این افراد بلاگر می‌گویند که زیرشاخه‌ای از اینفلوئنسرها به شمار می‌روند. یک بلاگر در جهت هدفی که دنبال می‌کند و یا تخصصی که دارد، دست به فعالیت می‌زند. این افراد، بخشی از تاثیرگذاران در جامعه هستند که هر محصول را با تمام معایب و مزایا به دیگران معرفی می‌کنند و این کار را بدون اغراق انجام می‌دهند. به همین دلیل نیز مخاطبان به میزان بسیار بیشتری به آن‌ها اعتماد می‌کنند و دنبال‌روی این افراد هستند. بلاگرها به واسطه تخصص و ایده‌پردازی‌هایشان در یک زمینه مشخص، محتوایشان را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

 

انواع بلاگرها

بلاگرها نیز انواع مختلفی دارند که هر کدام در یک زمینه خاص فعالیت می‌کنند. از جمله این زمینه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

فشن بلاگر

افرادی که در حوزه مد و فشن فعالیت می‌کنند. آن‌ها مطالبی را درباره مد و یا برندها و همچنین چگونگی استفاده از آن‌ها منتشر می‌کنند. این مطالب ممکن است در قالب عکس، متن و یا ویدیو باشند. بسیاری از افراد به واسطه شهرت، محبوبیت و تاثیرگذاری این افراد، آن‌ها را دنبال کرده و از انواع مد و فشن‌های معرفی شده استفاده می‌کنند.

 

فود بلاگر

فود بلاگرها در زمینه معرفی انواع غذاها و رستوران‌ها فعالیت می‌کنند. آن‌ها با رفتن به مکان‌های مختلف، محتواهایی مربوط به غذا، مزه‌ها و محیط رستوران‌ها و سفره‌خانه‌ها تولید می‌کنند. دنبال‌کنندگان این افراد نیز اغلب افرادی هستند که از رستوران‌گردی و تجربه طعم و غذاهای جدید استقبال می‌کنند.

 

بیوتی بلاگر

یک بیوتی بلاگر، اختصاصا در زمینه آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند. این افراد دارای ظاهری شاداب و اغلب زیبا هستند که با معرفی محصولات آرایشی_بهداشتی، سعی در جذب مخاطب برای مراقبت‌های پوست و مو دارند. افرادی که این بلاگرها را دنبال می‌کنند، اهمیت زیادی به زیبایی ظاهری و مراقبت‌های بهداشتی پوست و مو می‌دهند.

 

توریست بلاگر

یک نوع پرطرفدار و محبوب در میان بلاگرها، توریست بلاگرها هستند. از طریق این افراد می‌توانید هر آنچه را که به صنعت توریسم، گردشگری و کشف مکان‌های جدید برای سفر مربوط می‌شود، پیدا کنید. تولید محتوای این گروه، در زمینه گردشگری و سفر است.

 

بلاگر طنز، بلاگر خودرو، بلاگر عکاسی و ... نیز از دیگر انواع بلاگرها به شمار می‌روند.

 

تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر چیست

حالا که با تعریف و ویژگی‌های هر دو گروه آشنا شدید، خوب است به بیان تفاوت‌های آن‌ها بپردازیم:

۱. بلاگرها در یک زمینه خاص و مشخص تولید محتوا می‌کنند در حالیکه اینفلوئنسرها مجموعه‌ای از جنبه‌های زندگی را نشان می‌دهند.

۲. بلاگر فردی است که در یک شاخه معین، سعی در آموزش و ترویج دارد. اما دنبال‌کنندگان یک اینفلوئنسر، در پی برقراری ارتباط با موقعیت کلی زندگی او هستند.

۳. اینفلوئنسرها به وسیله محتوایی که تولید کرده و ارتباط نزدیکی که با مخاطب و زندگی او برقرار می‌کنند، باعث جلب اعتماد مخاطبانشان می‌شوند. به این ترتیب بر تصمیم‌گیری آن‌ها نیز تاثیر زیادی می‌گذارند. اما بلاگر‌ها، تقریبا در زمینه مشخص خودشان دست به تولید محتوا می‌زنند و ارتباطشان با مخاطب، حول یک محور خاص شکل می‌گیرد.

به طور کلی، تفاوت اصلی این دو گروه را می‌توان در حوزه کاری، نحوه بیان و ارتباط با مخاطبان و دنبا‌ل‌کنندگان آن‌ها خلاصه کرد.

 

سخن آخر

دایره ارتباطات در دنیای دیجیتال شده امروز تا حد چشمگیری بزرگ شده است. طیف وسیعی از افراد در سراسر دنیا با علایق، سبک زندگی، زبان، مذهب و ... مختلف با یکدیگر در ارتباطند. در این میان دو گروه از افراد با نام اینفلوئنسر و بلاگر فعالیت می‌کنند که هر کدام تاثیرگذاری بسیاری روی مخاطب دارند. فهم تفاوت‌های میان این دو گروه، به شما کمک می‌کند تا با دانش بیشتری هر یک از آن‌ها را دنبال کنید.

 

شما برای ما بنویسید

چند بلاگر یا اینفلوئنسر مشهور را می‌شناسید؟

به نظر شما قدرت تاثیرگذاری کدامیک از آن‌ها بیشتر است؟

چه معیارهایی می‌تواند افراد را به سمت پیروی از این دو گروه ببرد؟

ما در کانون تبلیغاتی پرمون طرح، مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم. نکته‌های ارزشمندتان را درباره تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر با ما و دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید. شما میتوانید از خدمات ما همچون ساخت تیزر تبلیغاتی ، دیجیتال مارکتینگ و ..... استفاده کنید .

 

  • sama nik
  • ۰
  • ۰

گیاهان دارویی گیاهی خواب آور راهی طبیعی برای داشتن خواب بهتر

بسیاری از افرادی که دچار اختلالات خواب شبانه هستند، در طول روز نیز از آرامش کمتر برخوردارند. با توجه به اخبار روزانه این نکته مشخص میشود که علت بسیاری از تصادفات جاده ای نیز همین کمبود خواب است. هر فردی باید با توجه به نیاز بدنی خودش ساعاتی از شب را برای خواب و استراحت اختصاص دهد. نکته مهمی که وجود دارد این است که تمام رفتار های روزانه ما به خواب شبانه ما بستگی دارد در نتیجه نوع خوابیدن و همچنین کالای خورد استفاده برای خواب بسیار مهم و ضروری است. بسیار از افراد برای رفع این اختلالات و کمبود های خواب، به قرص های شیمیایی پناه میبرند که مطمئنا ضرر های بلند مدت و کوتاه مدت نیز دارد. ما برای رفع این مشکل استفاده از گیاهان دارویی خواب آور را به شما پیشنهاد میدهیم. با ما همراه باشید.

 

خاصیت گیاهان دارویی

 

بازرگانی سینا نماینده رسمی تشک های ایرانی و خارجی همچون تشک رویا ، تشک خوشخواب و .....

  • sama nik
  • ۰
  • ۰

اگر در روز با سیستم‌های کامپیوتری شرکت سر و کار دارید، اما چیز زیادی از آن نمی‌دانید، یا به کار در رشته آی‌تی علاقه دارید اما اطلاعات کمی در مورد آن دارید با خواندن این مقاله کلیاتی در خصوص شبکه، سرور و انواع آنها را در می‌یابید. توضیحاتی در خصوص مزایای داشتن شبکه کامپیوتری و تجهیزات مورد نیاز  شبکه را می‌فهمید.
اگر واحد آی تی ندارید اما به شما پیشنهاد شده که سیستم‌های شرکت خود را به صورت شبکه به هم متصل کنید و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید با خواندن این مقاله با چشم بازتر می‌توانید تصمیم گیری کنید.

پرمون طرح در حال برگزاری ورکشاپ‌هایی با نام پرانتز باز است و این مقاله حاصل یکی از جلسات ورکشاپ است که مهندس سروش رستمی در آن صحبت کرده‌اند و نویسنده با شرکت در این ورکشاپ این مقاله را نگاشته است.

 

شبکه کامپیوتری چیست

 

آژانس تبلیغاتی پرمون طرح ارائه دهنده خدماتی چون ساخت تیزر تبلیغاتی ، دیجیتال مارکتینگ و....

  • sama nik
  • ۰
  • ۰

چگونگی تاثیرگذاری نوع خوابیدن بر عضله سازی و بدنسازی ورزشکاران

اکثر افرادی که به ورزش حرفه ای میپردازند برای رسیدن به اهداف ورزشی خود اهمیت بسیار زیادی به نوع تغذیه و ساعات و نوع تمرینات خود میدهند. اما نکته ای که شاید بیشتر افراد از اهمیت آن غافل باشند تاثیر شگفت انگیز خواب بر عضله سازی است. شاید افراد زیادی را دیده باشید که به سختی تمرین میکنند اما نتیجه دلخواه را از آن نمیگیرند و شاید خودتان جزو همین افراد باشید و دلیل آن را نمیدانید. در این مقاله سعی داریم به چگونگی تاثیرگذاری خوابیدن بر بدنسازی در دوره تمرینات، صحبت کنیم و اینکه چگونه میتوانید با یک استراحت اصولی و خواب مناسب به اهداف ورزشی خود برسید.

 

 تاثیر خواب بر روی عضلات

 

بازرگانی سینا نماینده رسمی تشک های خارجی و ایرانی همچون تشک رویا ، تشک خوشخواب و.....

  • sama nik