بهینه سازی سایت ، برندسازی آنلاین و بازاریابی اینترنتی

سایتی محتوا ساز در حوزه برندسازی آنلاین، بازاریابی اینترنتی و بهینه سازی سایت

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 مقررات مالیاتی در شرکت ها

برابر با قانون مالیاتی تمامی شرکت‎ها اعم از سهامی خاص و عام، شرکت با مسئولیت محدود، تعاونی و … موظف به پرداخت مالیات هستند و در صورت سرپیچی از این قانون از تسهیلات، مزایا و معافیت‌های قانونی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده محروم می‎شوند و علاوه بر آن ملزم به پرداخت جرایم مالیاتی نیز خواهند شد. تعیین مالیات شرکت‎ها‎، پس از ثبت آنها در اداره ثبت شرکتها و اخذ شماره ثبت انجام می شود. بر اساس ماده ۱۰۵ قانون مالیات‎های مستقیم، مجموع درآمد شرکت‎ها از فعالیت‎های انتفاعی سایر اشخاص حقوقی که از منابع مختلفی در داخل کشور یا خارج از آن بدست می‎آید، بعد از کسر معافیت‌های در نظر گرفته شده، مشمول ۲۵ % مالیات می‎باشند.
برای رسیدگی به حساب ها و سود و زیان شرکت که نهایتاً منجر به محاسبه مالیات مربوطه خواهد شد مفهومی به نام سال مالی تعیین شده است. سال مالی مدت زمانی است که شخص حقوقی در پایان آن می بایست به امور مالی خود رسیدگی کند. سال مالی لزوماً با سال شمسی منطبق نیست. اما به طور پیش فرض سال مالی اشخاص حقوقی از اول فروردین ماه هر سال شروع و به پایان اسفند ماه هر سال ختم می شود به غیر از سال اول که شروع سال مالی از تاریخ تاسیس می باشد.
اشخاص حقوقی پس از رسیدگی به حساب های خود، بایستی آن ها را طی اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان به سازمان مربوطه تسلیم نماید.

مقررات مالیاتی برای شرکتها
اقتصاد دانان مالیات را به دو دسته عمده تقسیم می کنند:

  1.  مالیات مستقیم
  2.  مالیات غیرمستقیم

مالیات مستقیم به طور مستقیم از درآمد افراد اعم از حقیقی یا حقوقی مطالبه می شود که دارای انواع مختلفی می باشد مانند مالیات بر درآمد املاک، مالیات بر درآمد حقوقی، مالیات بر درآمد مشاغل، مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمد اتفاقی، مالیات بر درآمد کشاورزی و مالیات بر درآمد منابع مختلف.
اشخاص حقوقی در ایران عبارتند از : شرکت با مسئولیت محدود، شرکت های نسبی، شرکت های تعاونی، شرکت های سهامی، شرکتهای تضامنی، شرکت های مختلط سهامی، شرکت های مختلط غیرسهامی.
به توجه به تعریف مالیات ، نوع شخص حقوقی هیچگونه تاثیری بر مالیات بر درآمد آن ندارد و تنها میزان درآمد شخص حقوقی با توجه به مدارک و مستندات مربوطه ملاک پرداخت مالیات می باشد.
بر اساس قوانین مالیاتی کشور هر شخص حقوقی ایرانی پس از تاسیس بایستی نسبت به کلیه درآمدهایی که در ایران یا خارج از ایران به دست می آورد در خصوص پرداخت مالیات آن اقدامات لازم را انجام دهند. به غیر از وزارتخانه ها و موسسات دولتی و دستگاههای که تامین بودجه آنها از طرف دولت انجام می شود و همچنین شهرداری ها که از پرداخت این مالیات معاف هستند.
در آمدهایی که از فعالیتهای خدماتی، تجاری، صنعتی و سایر فعالیتهای موجود حاصل می شود مشمول مالیات است.

شرکتهای مشمول مالیات

  •  تمامی مالکین اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی نسبت به اموال یا املاک خود در داخل کشور طبق مقررات باب دوم قانون مالیاتهای مستقیم، موظف به پرداخت مالیات هستند.
  • هر شخص حقیقی ایرانی مقیم خارج از کشور، نسبت به تمامی درآمدهایی که در ایران کسب می‎کند، ملزم به پرداخت مالیات است.
  • هر شخص حقوقی ایرانی نسبت به تمامی درآمدهایی که در ایران یا خارج از ایران بدست می‎آورد، موظف به پرداخت مالیات است.
  • هر شخص حقیقی ایرانی مقیم ایران نسبت به کلیه درآمدهایی که در ایران یا خارج از ایران کسب می‎کند، مشمول مالیات است.
  •  هر شخص تبعه خارجی نسبت به درآمدهایی که در ایران کسب می‎کند و همچنین نسبت به درآمدهایی که بابت واگذاری امتیازات یا سایر حقوق خود و یا دادن تعلیمات، کمک‎ها‎ی فنی و یا واگذاری فیلم‎ها‎ی سینمایی در ایران بدست می‎آورد، مشمول قانون پرداخت مالیات است.

مقررات مالیاتی شرکت سهامی خاص

شرکت های سهامی خاص باید 10 % از کل درآمد خود را به عنوان مالیات شرکت محاسبه کرده و از کل درآمد مشمول مالیات پس از کسر 10 % نسبت به بقیه بر طبق بندهای قانون مالیات های مستقیم اعمال می شود که با ارائه اظهارنامه مالیاتی مناسب و حساب و کتاب های دقیق می توانید مالیات متفاوتی بپردازید.

مقررات مالیاتی شرکتهای سهامی مختلط و تعاونی

بر طبق ماده ۱۳۱ ق.م.م، مالیات بر درآمد در شرکت‎های سهامی مختلط و تعاونی شامل سهم صاحبان سهام بی‎نام، اندوخته سهم صاحبان سهام بانام، شرکای ضامن و اعضای شرکتهای تعاونی، به نسبت سهم هر یک از آنها است و مابقی درآمد مشمول مالیات اعم از سود تقسیم نشده، به نسبت سهم هر یک از آنها خواهد بود.

معافیت هادر شرکت های تعاونی

به استناد ماده ۱۳۲ – درآمد مشمول مالیات ابرازی ناشی از فعالیت های تولیدی و معدنی درواحدهای تولیدی یا معدنی در بخش های تعاونی و خصوصی که از اول سال ۱۳۸۱ به بعد از طرف وزارتخانه های ذیربط برای آنها پرونده بهره برداری صادر یا قرارداد استخراج و فروش منعقد می شود، از تاریخ شروع بهره برداری یا استخراج به میزان هشتاد درصد و به مدت 4 سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به میزان ۱۰۰ % و به مدت 10 سال از مالیات موضوع ماده ۱۰۵ این قانون معاف هستند.

– معافیت های موضوع این ماده شامل درآمد واحدهای تولیدی و معدنی مستقر در شعاع یکصد و بیست کیلومتری مرکز تهران و پنجاه کیلومتری مرکز اصفهان و سی کیلومتری مراکز استان ها و شهرهای دارای بیش از سیصد هزار نفر جمعیت بر اساس آخرین سرشماری به استثنای شهرک های صنعتی استقرار یافته در شعاع سی کیلومتری مراکز استان ها و شهرهای مذکور نخواهد بود.

– ۱۰۰ % درآمد شرکت های تعاونی روستایی ، عشایری ، کشاورزی ، صیادان ، کارگری ،کارمندی ، دانشجویان و دانش آموزان و اتحادیه های آنها از مالیات معاف است.

– همچنین بر اساس ماده ۱۳۸ – آن قسمت از سود ابرازی شرکت های تعاونی و خصوصی که برای توسعه و بازسازی و نوسازی یا تکمیل واحدهای موجود صنعتی و معدنی خود یا ایجاد واحدهای جدید صنعتی یا معدنی در آن سال مصرف شود از ۵۰% مالیات متعلقه موضوع ماده ۱۰۵ این قانون معاف خواهد بود مشروط بر این که قبلا اجازه توسعه یا تکمیل واحدهای صنعتی یا معدنی جدید در قالب طرح سرمایه گذاری معین از وزارتخانه ذی ربط تحصیل کرده باشد.
در صورتی که هزینه اجرای طرح یا طرح های یاد شده در هر سال مازاد بر سود ابرازی همان سال باشد و یا ازهزینه طرح سرمایه گذاری کمتر باشد شرکت می تواند از معافیت مذکور در محاسبه مالیات سود ابرازی سال های بعد حداکثر به مدت 3 سال و به میزان مازاد مذکور و یا باقیمانده هزینه اجرای کامل طرح بهره مند گردد.

به استناد تبصره ۳ ماده ۱۳۸ – کارخانه های واقع در محدوده آبریز تهران که تعداد کارکنان آنها کمتر از پنجاه نفر نباشد در صورتی که تاسیسات خود را کلا به خارج از شعاع یکصد و بیست کیلومتری مرکز تهران انتقال دهند بر اساس ضوابطی که از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت ذی ربط حسب مورد برقرار می شود تا 10 سال از تاریخ بهره برداری در محل جدید از پرداخت مالیات بر درآمد ناشی از فعالیت صنعتی مربوط معاف خواهند بود.

نخستین ثبت همراه شماست در امور

ثبت نام و نشان

ثبت شرکت

ثبت علائم تجاری

ثبت لوگو

اطلاع از شرایط ثبت شرکت   و مراحل ثبت شرکت

شرکت تبلیغاتی


  • sama nik
  • ۰
  • ۰

تعریف ثبت شرک نوپا یا استارت آپ

شرکت نوپا یا استارتاپ به انگلیسی Startup، مخفف startup compnay طبق تعاریف به یک شرکت یا یک مشارکت و یا یک سازمان موقت گفته می‌شود که در جهت جستجوی راه حلی برای یک مدل کسب و کار قابل توسعه و تکرار پذیر راه اندازی می‌شود.
این شرکت‌ها تازه ایجاد شده اند و در فاز توسعه و تحقیق برای بازاریابی قرار دارند. شرکت‌های نوپا معمولاً مبتنی بر ایده‌هایی ریسک‌پذیر هستند که مدل کسب و کارشان مشخص نیست و بازار هدفشان نیز در حد فرض است. شرکت‌های نوپا می‌توانند در هر حوزه‌ای ایجاد شوند، ولی اغلب به شرکت‌هایی گفته می‌شود که رشد سریعی دارند و در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنند.
تمامی کسب و کارها، چه بزرگ، چه کوچک، با زمینه های فعالیت گونان و موضوع های متنوع با اهداف مختلف، برای شروع باید سرمایه داشته باشند اما میزان این سرمایه مورد نیاز در هر کدام متفاوت است. واضح و روشن است که کسب و کارهای کوچک و همچنین استارت آپ ها نسبت به دیگر فعالیت های تجاری، سرمایه کمتری را نیاز دارند. برای جمع آوری سرمایه، باید نکات و تکنیک های خاصی را در نظر گرفت. همچنین مدل به کارگیری این سرمایه، یکی دیگر از نکات مهم برای راه اندازی استارت آپ ها است.

ویژگی های استارت آپ

_ دارای ایده های ریسک پذیر می باشد.
_ شرکت استارت آپ دارای رشد سریعی می باشد که این امر برای اینگونه شرکت بسیار حائز اهمیت است.
_ هزینه ی راه اندازی کمتری دارند.
_ می توانند نیروی کار بیشتری داشته باشند.
_ زمینه رشد چشمگیری دارند.
- می توانند از نیروی کاری زیادی استفاده نمایند.
-استارت آپ ها در کمترین زمان کسب و کار مناسبی را پیدا می کنند.

اصول مهم در استارت آپ ها یا  نوپا

۱- سرمایه ها: آنچه که به آن نیاز دارید تا یک استارت آپ را شروع کنید شامل سرمایه های نرم (مانند دانش، مهارت ها، و ارتباطاتتان) و سرمایه های سخت (مانند پول در بانک)
۲- آرزوها و ارزش ها :جایگاهی که دوست دارید در آینده به آن دست پیدا کنید.
۳- واقعیت های بازار: این که محصولتان فروش داشته باشد و چیزی باشد که مردم واقعا برایش به شما پول بپردازند. در صورتی که یکی از این موارد نباشد، موفق نخواهید شد.
تفاوت شرکتهای سرمایه گذاری با نوپا در این است که شرکتهای استارت آپ یا نوپا بر پایه ایده های نو بوجود می آیند به همین دلیل دارای رقیب نیستند.

عوامل موثر در موفقیت استارتاپ

1-ایده و مطرح کردن آن با افراد دیگر
2-مدیریت
3-تیم کاری
4-سرمایه و تأمین مالی
5-برنامه ریزی و استراتژی مناسب
6-مرحله عملیات و اجرا
7-داشتن زمان‌بندی مناسب
8-بازاریابی
9-توسعه و پیشرفت

مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکتهای استارت آپ یا نوپا

ثبت شرکت نوپا یا استارت اپ

ثبت شرکت های استارت آپ در قالب شرکتهای تضامنی و نسبی

– ذکر عنوان و اسم یکی از شرکا برای اسم شرکت
– تقویم و تادیه تمام آورده های نقدی و غیر نقدی از جمله، ایده و طرح تکنولوژی و فناوری
– تعیین موضوع و فعالیت شرکتهای استارت آپ در حوزه فناوری
– مشخص کردن مدیر

 ثبت شرکت های استارت آپ در قالب شرکتهای سهامی

– با توجه به لایحه قانون تجارت حداقل سرمایه برای ثبت شرکت های استارت آپ، در قالب شرکت سهامی عام، ۵ میلیون ریال و در شرکتهای سهامی خاص ۱ میلیون ریال باشد. (این نرخ با توجه به تورم موجود مبلغ ناچیزی است و به نحو دیگری تعیین می شود)
– برای ثبت شرکت های استارت آپ، شرکا باید حداقل بیست درصد سرمایه شرکت های استارت آپ را تعهد کرده و سی و پنج درصد از مبلغ تعهد شده را در حساب شرکت در شرف تاسیس در نزدیکی یکی از بانک ها به آن بسپارند.
– ارسال اظهارنامه به اداره ثبت شرکتها و سازمان بورس اوراق بهادار به همراه طرح اساسنامه ی شرکت
-حداقل وجود سه نفر از موسسین شرکت
-فراهم کردن دو نسخه از اظهارنامه و اساسنامه شرکت سهامی استارت آپ
– تکمیل صورت جلسه مجمع عمومی
– تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضای هیات مدیره، سهامداران و بازرسین
– ارایه اقرارنامه مدیر عامل و هیات مدیره مبنی بر عدم شمول ممنوعیت مندرج در اصل 141 قانون اساسی و ارایه اقرارنامه بازرسان مبنی بر عدم وجود رابطه نسبی و سببی با مدیران عامل شرکت
– ارایه گواهی عدم سو پیشینه مدیران عامل و بازرسین که توسط دفاتر پلیس به علاوه ی 10 صادر می شود.
– ارایه اصل و کپی وکالتنامه
– ارایه گواهی بانک مبنی بر پرداخت و تادیه حداقل 35 درصد سهام شرکتهای استارت آپ یا نوپا

ثبت شرکتهای استارت آپ در قالب شرکت با مسئولیت محدود

– دو نسخه تقاضا نامه شرکت با مسئولیت محدود، تکمیل آن و امضاء ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران
– دو برگ شرکت نامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضاء ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران
– دو نسخه اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود و امضاء ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
– دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین و هیئت مدیره که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
– دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.
– فتوکپی شناسنامه ومونه صورتجلسه هیئت مدیره
– فتوکپی شناسنامه و کارت ملی بازرسین
– گواهی عدم سوء پیشینه
– اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکتها در زمینه ی فناوری
– وجود حداقل ۲ نفر شریک
– تادیه و تقویم کلیه ی سهام نقدی و غیر نقدی شرکای شرکتهای استارت آپ
– اقرار نامه مدیران عامل

انحلال شرکت استارت آپ یا نوپا

شرکت های استارت آپ که در هر کدام از قالبهای شرکت تجارتی تشکیل شوند، بر اساس قالب شرکت، روش انحلال آن متفاوت خواهد بود.
– هرگاه موضوع فعالیت شرکتهای استارت آپ منتفی گردد.
– هرگاه یکی از شرکای استارت آپ تقاضای انحلال شرکت را داشته باشد.
– در صورتی که  ثبت شرکت های استارت آپ در قالب شرکت سهامی باشد و مجمع عمومی فوق العاده تصمیم بر انحلال شرکت نماید.
– هرگاه سرمایه ی شرکت از مقدار اولیه در هنگام تاسیس کاهش یابد و در موعد مقرر قانونی جبران نگردد.
– در صورت ورشکستگی شرکتهای استارت آپ

در ثبت جهانی ما را همراهی کنید با خدماتی از جمله ثبت لوگو ٬ ثبت علائم تجاری ، آشنایی با مراحل ثبت شرکت و شرایط ثبت شرکت

  • sama nik
  • ۰
  • ۰

افزایش سرمایه در شرکتهای سهامی خاص

روشهای افزایش سرمایه در شرکتهای سهامی خاص

افزایش سرمایه از طریق انتشار سهام جدیـد یـا بـالا بـردن مبلغ اسمی سهام موجود امکانپذیر است. با توجه به این که در ماده ۶ اساسنامه نمونه شـرکتهـای پذیرفته شده در بورس قید شده است که سرمایه شرکتها باید به سـهم عـادی 1هـزار ریـالی بـا نـام تقسیم شود، افزایش سرمایه در این شرکتها به صورت انتشار سهام جدید صورت می گیرد. افزایش سرمایه از محل منابع زیر امکانپذیر است: 1-آورده نقدی سهامداران شرکت (پرداخت مبلغ اسمی سهام به صورت نقدی)

٢ – اندوخته ها و سود تقسیم نشده سالهای قبل (تبدیل سود تقسیم نشده به سرمایه)

٣ – مطالبات حال شده سهامداران شرکت (تبدیل مطالبات حال شده به سرمایه در تبدیل مطالبات حال شده اشخاص به سهم ، رعایت مواد 175 الی187 ل.ا.ق.ت الزامی است .

سهام جدید ی که در نتیجه این گونه افزایش سرمایه صادر می شود می بایست ورقه خرید سهم توسط طلبکاران که مایل به پذیره نویسی هستند امضا شود. در ورقه خرید سهم رعایت بندهای ذیل ماده 179 ل.ا.ق.ت ضروری است . در مورد مواد فوق در موقع ارائه مدارک افزایش سرمایه می بایستی لیست کاملی ار بستانکاران شرکت شامل مطالبات حال شده آنان که تبدیل به سهام شده ورونوشت اسناد و مدارکی که حاکی است از تصفیه این مطالبات به سهام به همراه سایر مدارک به اداره ثبت شرکت ها تسلیم شود.

در خرید سهام جدید، صاحبان سهام شرکت به نسبت سهامی که مالک هستند حق تقدم دارند و ایـن حـق قابل نقل وانتقال است. مهلتی که طی آن سهامداران می توانند حق تقدم فوق را اعمال کنند کمتـر از ۶٠ روز نخواهد بود. این مهلت از روزی که برای پذیره نویسی تعیین می شود، شروع می گردد. سرمایه شرکت را می توان طبق ماده 157 ل.ا.ق.ت از طریق صدور سهام جدید یا از طریق بالا بردن مبلغ اسمی سهام موجود افزایش داد. افزایش سرمایه از طریق تادیه غیر نقد افزایش سرمایه از محل تادیه مبلغ اسمی سهام جدید به غیر نقد فقط در شرکتهای سهامی خاص امکان پذیر است. چنانچه تمام یا قسمتی از افزایش سرمایه از طریق آورده های غیر نقدی سهامداران یا افراد دیگری که مجمع با ورود آنان به شرکت موافقت می کند، باشد بر اساس قانون این اموال باید مورد تقویم و ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری واقع شده و به تصویب مجمع عمومی فوق العاده با دستور جلسه افزایش سرمایه رسیده و مدارک آن به انضمام سایر مدارک مورد نیاز به اداره ثبت شرکتها ارائه شود. مبلغ افزایش سرمایه از آورده غیر نقدی تابع مبلغ و ارزش تعیین شده آن توسط کارشناس مربوطه است و ذکر مبلغی بیش از آن مجاز نیست. در صورتی که این آورده مربوط به تعدادی از سهامداران یا افراد جدید الورود به شرکت باشد رعایت مواد 77 الی 81 ل.ا.ق.ت الزامی است .(در زمانی که در مجمع بحث در مورد افزایش سرمایه شرکت کلا یا جزئا از محل آورده های غیر نقد و استفاده از مزایای در خواست شده مربوط به آن سهام می باشد سهامداران آوردنده آورده های غیر نقد حق رای در جلسه ندارند و آن قسمت از سرمایه غیر نقد که موضوع مذاکره و رای می باشد از حیث حد نصاب جهت اعلام رسمیت جلسه و رای گیری محسوب نمی شود و چنانچه مجمع با این آورده ها و امتیازات در خواست شده موافقت نکند دومین جلسه مجمع به فاصله زمانی که بیش از 1 ماه نخواهد بود تشکیل شده و در حد فاصل 2 جلسه اشخاص که آورده های غیر نقد آنان و یا مزایای درخواست شده توسط مجمع قبول نشده باشد در صورت تمایل می توانند به میزان ارزش تعیین شده اموال غیر نقد بصورت نقد مبلغ سهام را تعهد و تادیه نمایند و همچنین از مزایا و امتیازات درخواستی نیز انصراف دهند.

افزایش سرمایه در شرکتهای سهامی عام (انحصارا جهت شخص سهامداران ) و سهامی خاص (سهامداران و افراد جدید الورود) مجامعی که جهت اتخاذ تصمیم در خصوص امر فوق تشکیل می شود به دو صورت امکان پذیر می باشد :

الف-تشکیل مجمع با حضور کلیه سهامداران:

الف-1 :جلسه مجمع عمومی فوق العاده با حضور صد در صد سهامداران تشکیل و عملی شدن افزایش سرمایه را به یکی از طرق مذکور در ماده 158 ل.ا.ق.ت یا تجمیعی از بندهای ماده فوق و ماده مربوطه اساسنامه را اصلاح می نماید . در این مورد مدارک زیر ضروری است .

1-صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده دایر بر افزایش سرمایه با رعایت کامل مفاد اساسنامه شرکت و قانون تجارت.

2-فهرست صد در صد سهامداران حاضر در جلسه با تایید هیات مدیره رئیسه جلسه

3-دو نسخه اظهار نامه مبتنی بر افزایش سرمایه و اعلام سرمایه جدید و تعداد سهام شرکت و اسامی سهامداران و تعداد سهام هر یک از آنان و امتیازات و نوع سهام .

4-مدارک لازم در مورد بندهای مربوط به افزایش سرمایه با توجه به ماده 158 ل.اق.ت.

الف2-:جلسه مجمع عمومی فوق العاده با حضور صد در صد سهامداران تشکیل و رای بر تصویب افزایش سرمایه به یکی از طرق مذکور در ماده 158 ل.ا.ق.ت یا چند طریق آن توما داده و مقرر می شود. پس از عملی شدن افزایش سرمایه ماده اساسنامه مربوطه اصلاح شود. ضمنا مدارک زیر جهت ثبت لازم است :

1-صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده با رعایت مواد 101 و 161 ل.ا.ق.ت و تبصره های 1و2 آن. 2-فهرست کلیه سهامداران حاضر در جلسه با امضای آنان و تایید هیات رئیسه جلسه در رعایت ماده 105.

3-آگهی حق تقدم یا افزایش سرمایه

4-صوتجلسه هیات مدیره جهت انجام مصوبات مجمع و عملی شدن افزایش سرمایه .

5-دو نسخه اظهار نامه دال بر افزایش سرمایه .

6-مدارک لازم در مورد بندهای مربوط به نحوه افزایش سرمایه.

ب-تشکیل مجمع با حضور اکثریت سهامداران :

در این مورد می بایست دعوت از سهامداران شرکت جهت حضور در مجمع فوق العاده با رعایت مواد 84 و98 و100 ل.ا.ق.ت و اسانامه شرکت بعمل آید. ماده 98 ل.ا.ق.ت فاصله بین نشر دعوتنامه و مجمع را حداقل 10 روز و حداکثر 40 روز مقرر داشته است . طبق ماده 100 در آگهی دعوت منتشره در روزنامه شرکت ، دستور جلسه و ساعت و نشانی کامل محل جلسه و تاریخ آن می بایستی صراحتا قید شود. مدارک لازم در بند فوق عبارتست از :

1-آگهی دعوت مجمع مندرج در روزنامه شرکت با رعایت مفاد مواد گفته شده .

2-صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده دایر برافزایش سرمایه با رعایت کامل ماده 101 و ماده 161 ل.ا.ق.ت و تبصره های آن .

3-دو نسخه اظهار نامه دال بر اعلام سرمایه جدید و تعداد سهام و مزایا و نوع آن و اسامی سهامداران با تعداد سهام آنها.

4-مدارک لازم در مورد عملی شدن افزایش سرمایه

5-فهرست سهامدارن حاضر در مجمع با امضای آنان و تایید هیات رئیسه جلسه مبنی بر صحت حضور آنان.

6-صورتجلسه هیات مدیره دال بر انجام افزایش سرمایه در اجرای مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مربوطه.

7-فهرست سهامداران پس از افزایش سرمایه با تایید هیات مدیره

8-آگهی حق تقدم یا افزایش سرمایه در اجرای مواد 166 و 169 لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت جهت شرکت های سهامی خاص و آگهی مذکور در رعایت مواد فوق و رعایت مواد 170 و 171 ل.ا.ق.ت جهت شرکت های سهامی عام .

جهت مطالعه مقاله در رابطه با شرایط و مراحل ثبت شرکت ، ثبت لوگو ، ثبت علائم تجاری کلیک کنید.

  • sama nik
  • ۰
  • ۰

نویسندگان

شهریار عزیزی، شهرام جمالی کاپک، مرتضی رضایی

واژگان کلیدی

بازاریابی، کانال بازاریابی، کیفیت، مدیریت کیفیت، الگوی کیفیت خدمات

چکیده

نسبت دادن ویژگیهای شخصیتی انسان به برنـدهای تجـاری موضـوعی اسـت کـه در دهـه هـای اخیـر کـانون توجـه پژوهشگران بوده است از طرفی همخوانی شخصیت مشتری با شخصیت برند از موضوعاتی است که مـیتوانـد در ایجـاد ارزش ویژه برند و طراحی برند نقش اساسی داشته باشد.

به منظور بررسی این رابطه پژوهش حاضر مدلی را در مجموعـه فروشـگاههـای زنجیرهای شهر تهران آزمون کرده است. نمونهای ۱۸۵ نفری از مشتریان این فروشگاه با نمونه گیـری غیـر احتمـالی آسـان انتخاب شدند، که در نهایت با نرخ برگشت ۹۰ درصدی ۱۶۳ پرسشنامه قابـل اسـتفاده بازگشـت داده شـد. روش حـداقل مربعات جزئی به کمک نرم افزار SMART PLS نسخه ۱,۵ نشان داد که همخوانی شخصیت برند و مشتری بر اعتماد بـه برند میزان )۰,۲۰۵ = t= ۲,۲۱۴ ،β( و حس تعلق به برند )۰,۱۷۹ = t= ۱,۹۴۴ ،β در سطح خطای ۱۰ درصد( اثر معنـادار دارد، همچنین حس تعلق به برند بر وفـاداری بـه برنـد )۰,۴۶۷ = t = ۵,۳۱۷ ،β( اثـر معنـادار دارد و اعتمـاد بـه برنـد بـر وفـاداری بـه برنـد )۰,۳۴۶ = t= ۳,۷۴۱ ،β( و ارزش ویـژه برنـد )۰,۲۶۷ = t =۲,۵۸۳ ،β( اثـر معنـادار دارد و در نهایـت وفاداری به برند )۰,۵۵۹ = t= ۵,۰۳۹ ،β( بر ارزش ویژه برند اثر معنادار دارد. از طرفی همخوانی شخصیت برند و مشتری رابطه معناداری با وفاداری مشتری به برند ندارد و حس تعلق به برند نیز به طور مستقیم، ارتبـاط معنـاداری بـا ارزش ویـژه برند ندارد.

با ما همراه باشید.

آژانس تبلیغاتی طوسی

جهت مطالعه بیشتر مقاله شرکت تبلیغاتی و طراحی برند کلیک کنید

  • sama nik