بهینه سازی سایت ، برندسازی آنلاین و بازاریابی اینترنتی

سایتی محتوا ساز در حوزه برندسازی آنلاین، بازاریابی اینترنتی و بهینه سازی سایت

  • ۰
  • ۰

روش شستشوی صحیح روتختی ابریشمی و پنبه ای

برای اکثر افراد پس از شنیدن نام پارچه ابریشم، ظرافت و لطافت ویژه آن در ذهن تداعی می‌شود اما نکته جالبی در مورد این نوع پارچه وجود دارد. جنس ابریشم در مقابل شستشو مقاومت متوسطی دارد و ممکن است آسیب ببیند. این پارچه یک پارچه حساس به شمار می‌آید.

به دلیل استفاده گسترده از این نوع پارچه در انواع لباس، روتختی و…. شرکت‌های تولیدکننده ماشین لباسشویی، برنامه شستشوی خاصی ویژه این نوع پارچه در لباسشویی‌ها طراحی می‌کنند. این برنامه در برخی از لباسشویی‌ها با نام silk یا Delicates شناخته می‌شود. در این برنامه سرعت شستشو و گردش به دلیل حساسیت نوع پارچه به صورت اتوماتیک کمتر از بقیه برنامه‌ها تنظیم می‌شود.

در شستشوی صحیح روتختی ابریشمی معمولا محدوده 30 درجه سانتیگراد و به طور کلی آب سرد به عنوان استاندارد برای شستشو در نظر گرفته می‌شود. درصورتی که ماشین لباسشویی شما این برنامه مخصوص را ندارد، می‌توانید با استفاده از تنظیم دستی ماشین لباسشویی دما را روی 30 درجه تنظیم کنید.

ماده شستشویی که برای روتختی ابریشمی باید استفاده شود، مایع لباسشویی است. در صورت نبود برنامه مخصوص، بهتر است قسمت خشک کن را برای این نوع پارچه از برنامه لباسشویی به صورت دستی حذف کنید. قسمت  Spineیا  Dry بهتر است غیرفعال شود. در برخی لباسشویی‌ها این امر با فعالسازی گزینه No Spine ممکن می‌شود.

استفاده از برنامه Cold wash نیز یکی از بهترین راه‌ها برای شستشوی روتختی‌های ابریشمی، ساتن، پنبه‌ای و به طور کلی تمامی مواد و الیاف حساس است. همچنین می‌توانید برای افزایش محافظت از روتختی‌های پنبه ای، در دور آبکشی از نرم کننده لباس استفاده کنید. این کار می‌تواند باعث جلوگیری از چروک شدن گسترده روتختی پنبه‌ای شود. این نوع به دلیل ساختار تغییرپذیر الیاف خود، گرایش زیادی به چروک شدن دارد.

 

شستشوی درست انواع روتختی

بازرگانی سینا نماینده رسمی تشک های ایرانی و خارجی همچون تشک رویا . تشک خوشخواب و ...

  • ۰۰/۰۷/۰۴
  • sama nik

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی