بهینه سازی سایت ، برندسازی آنلاین و بازاریابی اینترنتی

سایتی محتوا ساز در حوزه برندسازی آنلاین، بازاریابی اینترنتی و بهینه سازی سایت

  • ۰
  • ۰

بلاگر و اینفلوئنسر؛ تفاوت دنیای سلبریتی‌ها

با گسترش دنیای دیجیتال و بخصوص شبکه‌های اجتماعی، مفاهیم جدیدی شکل گرفته‌اند که هر کدام معنا و کاربرد خاص خود را دارند. یکی از تاثیرگذارترین و شاید پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در چند ساله اخیر، اینستاگرام است. این شبکه آنلاین، فرصتی را برای ارتباط مجازی افراد با یکدیگر ایجاد کرده است که در بسیاری از موارد، جنبه رهبری را هم بر دوش کشیده است. دو مفهوم پرکاربردی که این روزها زیاد به گوش می‌خورد، بلاگر و اینفلوئنسر است. نکته مهم درباره این دو مفهوم، تفاوت میان آن‌هاست.

اگر دوست دارید بدانید که بلاگر و اینفلوئنسر چه تفاوتی دارند و ویژگی منحصربه‌فرد هر کدام از آن‌ها چیست، ما را درآژانس تبلیغاتی پرمون طرح همراهی کنید:

 

اینفلوئنسر کیست؟

Influencer واژه‌ای است که بویژه در دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بسیار شنیده می‌شود. این واژه در لغت به معنای تاثیرگذار است و به فردی گفته می‌شود که به نوعی قدرت نفوذ روی دیگران دارد. به زبان ساده‌تر، اینفلوئنسر کسی است که با قدرت تاثیرگذاری خودش روی دیگران، آن‌ها را تشویق به انجام برخی فعالیت‌ها یا منع از انجام دیگر کارها می‌کند. Influencerها کسانی هستند که به عنوان سلبریتی‌های شبکه‌های مجازی شناخته می‌شوند و در این شبکه‌ها دنبال کنندگان زیادی دارند. این افراد، در فضای مجازی بسیار شناخته شده‌اند، در حالیکه اغلب در زندگی واقعی و اجتماعی، کاملا عادی هستند.

 

تاریخچه اینفلوئنسر

معنای این واژه در دنیای مجازی، سال‌ها پیش و به واسطه یوتیوب شکل گرفت. بعدها این لغت به دیگر شبکه‌های مجازی از جمله اینستاگرام هم وارد شد و واژه Instafamous اشاره به افراد شناخته شده و تاثیرگذار در فضای اینستاگرام دارد.

حدود ۱۰ سال پیش، زمانی که گوگل سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو یوتیوب را خرید، افرادی شروع به فعالیت قوی و جدی در این شبکه کردند. این افراد در مدت زمان کوتاهی توانستند به شهرت زیادی دست پیدا کنند. بخش زیادی از مخاطبان یوتیوب، به طرفداران و دنبال‌کنندگان این افراد تبدیل شدند و منتظر ویدیوهای بیشتر از آن‌ها بودند. در این میان اصطلاح YouTuber هم به وجود آمد که همان مفهوم تاثیرگذاران و شاخ‌های مجازی را دارد!

به مرور زمان و با گسترش تعداد و تنوع شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسرها در فضاهایی مانند فیسبوک و اینستاگرام هم ظاهر شدند. خوب است بدانید که اینفلوئنسرها انواع مختلفی دارند که هر گروه از آن‌ها فعالیت خاصی را به شکل منحصربه‌فرد انجام می‌دهند. اما به طور کلی، Influencerها محتواهای دم‌دستی‌تر و سطح پایین‌تری را تولید می‌کنند. اغلب آن‌ها به دنبال روش‌هایی برای جذب مخاطب و فالوور هستند و گه‌گاه، جنجال‌های کوچکی برای دیده شدن به راه می‌اندازند. آن‌ها از موقعیت خود برای کار تبلیغات استفاده و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

 

بلاگر به چه کسانی گفته می‌شود

امروزه، با توجه به گستردگی شبکه‌های اجتماعی و روابط انسانی، یکی از بهترین راه‌های تبلیغات، بلاگ کردن است. افراد زیادی وجود دارند که از راه بلاگ کردن و تولید محتواهای خاص در زمینه‌های مشخص، دست به تبلیغ می‌زنند. به این افراد بلاگر می‌گویند که زیرشاخه‌ای از اینفلوئنسرها به شمار می‌روند. یک بلاگر در جهت هدفی که دنبال می‌کند و یا تخصصی که دارد، دست به فعالیت می‌زند. این افراد، بخشی از تاثیرگذاران در جامعه هستند که هر محصول را با تمام معایب و مزایا به دیگران معرفی می‌کنند و این کار را بدون اغراق انجام می‌دهند. به همین دلیل نیز مخاطبان به میزان بسیار بیشتری به آن‌ها اعتماد می‌کنند و دنبال‌روی این افراد هستند. بلاگرها به واسطه تخصص و ایده‌پردازی‌هایشان در یک زمینه مشخص، محتوایشان را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

 

انواع بلاگرها

بلاگرها نیز انواع مختلفی دارند که هر کدام در یک زمینه خاص فعالیت می‌کنند. از جمله این زمینه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

فشن بلاگر

افرادی که در حوزه مد و فشن فعالیت می‌کنند. آن‌ها مطالبی را درباره مد و یا برندها و همچنین چگونگی استفاده از آن‌ها منتشر می‌کنند. این مطالب ممکن است در قالب عکس، متن و یا ویدیو باشند. بسیاری از افراد به واسطه شهرت، محبوبیت و تاثیرگذاری این افراد، آن‌ها را دنبال کرده و از انواع مد و فشن‌های معرفی شده استفاده می‌کنند.

 

فود بلاگر

فود بلاگرها در زمینه معرفی انواع غذاها و رستوران‌ها فعالیت می‌کنند. آن‌ها با رفتن به مکان‌های مختلف، محتواهایی مربوط به غذا، مزه‌ها و محیط رستوران‌ها و سفره‌خانه‌ها تولید می‌کنند. دنبال‌کنندگان این افراد نیز اغلب افرادی هستند که از رستوران‌گردی و تجربه طعم و غذاهای جدید استقبال می‌کنند.

 

بیوتی بلاگر

یک بیوتی بلاگر، اختصاصا در زمینه آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند. این افراد دارای ظاهری شاداب و اغلب زیبا هستند که با معرفی محصولات آرایشی_بهداشتی، سعی در جذب مخاطب برای مراقبت‌های پوست و مو دارند. افرادی که این بلاگرها را دنبال می‌کنند، اهمیت زیادی به زیبایی ظاهری و مراقبت‌های بهداشتی پوست و مو می‌دهند.

 

توریست بلاگر

یک نوع پرطرفدار و محبوب در میان بلاگرها، توریست بلاگرها هستند. از طریق این افراد می‌توانید هر آنچه را که به صنعت توریسم، گردشگری و کشف مکان‌های جدید برای سفر مربوط می‌شود، پیدا کنید. تولید محتوای این گروه، در زمینه گردشگری و سفر است.

 

بلاگر طنز، بلاگر خودرو، بلاگر عکاسی و ... نیز از دیگر انواع بلاگرها به شمار می‌روند.

 

تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر چیست

حالا که با تعریف و ویژگی‌های هر دو گروه آشنا شدید، خوب است به بیان تفاوت‌های آن‌ها بپردازیم:

۱. بلاگرها در یک زمینه خاص و مشخص تولید محتوا می‌کنند در حالیکه اینفلوئنسرها مجموعه‌ای از جنبه‌های زندگی را نشان می‌دهند.

۲. بلاگر فردی است که در یک شاخه معین، سعی در آموزش و ترویج دارد. اما دنبال‌کنندگان یک اینفلوئنسر، در پی برقراری ارتباط با موقعیت کلی زندگی او هستند.

۳. اینفلوئنسرها به وسیله محتوایی که تولید کرده و ارتباط نزدیکی که با مخاطب و زندگی او برقرار می‌کنند، باعث جلب اعتماد مخاطبانشان می‌شوند. به این ترتیب بر تصمیم‌گیری آن‌ها نیز تاثیر زیادی می‌گذارند. اما بلاگر‌ها، تقریبا در زمینه مشخص خودشان دست به تولید محتوا می‌زنند و ارتباطشان با مخاطب، حول یک محور خاص شکل می‌گیرد.

به طور کلی، تفاوت اصلی این دو گروه را می‌توان در حوزه کاری، نحوه بیان و ارتباط با مخاطبان و دنبا‌ل‌کنندگان آن‌ها خلاصه کرد.

 

سخن آخر

دایره ارتباطات در دنیای دیجیتال شده امروز تا حد چشمگیری بزرگ شده است. طیف وسیعی از افراد در سراسر دنیا با علایق، سبک زندگی، زبان، مذهب و ... مختلف با یکدیگر در ارتباطند. در این میان دو گروه از افراد با نام اینفلوئنسر و بلاگر فعالیت می‌کنند که هر کدام تاثیرگذاری بسیاری روی مخاطب دارند. فهم تفاوت‌های میان این دو گروه، به شما کمک می‌کند تا با دانش بیشتری هر یک از آن‌ها را دنبال کنید.

 

شما برای ما بنویسید

چند بلاگر یا اینفلوئنسر مشهور را می‌شناسید؟

به نظر شما قدرت تاثیرگذاری کدامیک از آن‌ها بیشتر است؟

چه معیارهایی می‌تواند افراد را به سمت پیروی از این دو گروه ببرد؟

ما در کانون تبلیغاتی پرمون طرح، مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم. نکته‌های ارزشمندتان را درباره تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر با ما و دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید. شما میتوانید از خدمات ما همچون ساخت تیزر تبلیغاتی ، دیجیتال مارکتینگ و ..... استفاده کنید .

 

  • ۰۰/۰۴/۱۰
  • sama nik

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی